Des de fa uns mesos, la Seu està treballant per reactivar l’equipament a
nivell turístic i cultural. En aquesta línia, s’ha creat la seva nova imatge de
marca, que inclou un símbol i un logotip. El símbol és la façana principal del
temple, simplificada amb línies rectes i fortes. Hi destaquen la rosassa, la
portalada de tres arcs, la capella del Santíssim, el campanar, el baptisteri i
tres escales que sintetitzen l’escalinata majestuosa que guia fins a la Seu.
Aquesta figura queda encerclada per una circumferència que simbolitza el sol,
que neix per l’absis, el món representat al retaule del Sant Esperit (Pere
Serra, 1394) i les claus de volta de l?interior del temple.
El color escollit pel símbol és el mostassa, que simbolitza els daurats dels
retaules gòtics i de la cripta barroca, la llum del sol, de les espelmes de
l’església i de Manresa com a ciutat de la Llum. Les tres escales que s?hi
dibuixen són de tres tons de color mostassa en al·lusió als tres tons de groc-daurat
del món que es representa al retaule del Sant Esperit.
El logotip inclou el nom complet de la Seu: Basílica Santa Maria de la Seu de
Manresa, destacant ?la Seu? augmentant la mida de la lletra i en color perquè
és el nom popular amb el qual es reconeix l?equipament. La tipografia és d’una
família que els tipògrafs anomenen ?Humanista?, que és una evolució de la
gòtica cap a la modernitat.
La dissenyadora de la marca és la Núria Puigmal (www.nuriapuigmal.cat), que ha
treballat estretament amb l?equip de gestió de la Seu per aconseguir una imatge
de marca que identifiqui la basílica a nivell gràfic i simbòlic.