Des de fa uns mesos, la Seu està treballant per reactivar l’equipament a nivell turístic i cultural. En aquesta línia, s’ha creat la seva nova imatge de marca, que inclou un símbol i un logotip. El símbol és la façana principal del temple, simplificada amb línies rectes i fortes. Hi destaquen la rosassa, la portalada de tres arcs, la capella del Santíssim, el campanar, el baptisteri i tres escales que sintetitzen l’escalinata majestuosa que guia fins a la Seu. Aquesta figura queda encerclada per una circumferència que simbolitza el sol, que neix per l’absis, el món representat al retaule del Sant Esperit (Pere Serra, 1394) i les claus de volta de l’interior del temple.
El color escollit pel símbol és el mostassa, que simbolitza els daurats dels retaules gòtics i de la cripta barroca, la llum del sol, de les espelmes de l’església i de Manresa com a ciutat de la Llum. Les tres escales que s’hi dibuixen són de tres tons de color mostassa en al·lusió als tres tons de groc-daurat del món que es representa al retaule del Sant Esperit.
El logotip inclou el nom complet de la Seu: Basílica Santa Maria de la Seu de Manresa, destacant “la Seu” augmentant la mida de la lletra i en color perquè és el nom popular amb el qual es reconeix l’equipament. La tipografia és d’una família que els tipògrafs anomenen “Humanista”, que és una evolució de la gòtica cap a la modernitat.
La dissenyadora de la marca és la Núria Puigmal (www.nuriapuigmal.cat), que ha treballat estretament amb l’equip de gestió de la Seu per aconseguir una imatge de marca que identifiqui la basílica a nivell gràfic i simbòlic.